Το “κτήνος” των 5 Mach έρχεται! Πολυηχητική θύελλα και σε βομβαρδιστικό

Λίγα αεροπλάνα πυροδότησαν τo πάθος των φανατικών της αεροπορίας, όπως το SR-71 Blackbird. Από τον κρυφό σχεδιασμό του μέχρι τη μυστική ιστορία του, το Blackbird είναι το ταχύτερο αεροσκάφος που αναπνέει αέρα με πλήρωμα στην ανθρώπινη ιστορία.

Από το defence-point.gr

Με μέγιστη ταχύτητα άνω των 3,2 Mach, το SR-71 ήταν το αποκορύφωμα της αεροπορικής ταχύτητας για σχεδόν μισό αιώνα, αλλά η αεροπορική εταιρεία Hermeus με έδρα την Ατλάντα πιστεύει ότι είναι καιρός για λίγο ανταγωνισμό. Ωστόσο, το όραμα της εταιρείας για πολυηχητική πτήση (που σημαίνει ταχύτητες μεγαλύτερες από 5 Mach) δεν προορίζεται για μυστικές αποστολές, αλλά και για κοινές πτήσεις μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.

Το 2021, η Πολεμική Αεροπορία ανέθεσε στην Hermeus συμβόλαιο 60 εκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη τριών μη επανδρωμένων πρωτότυπων αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένου του πολυηχητικού «Quarterhorse». Στα τέλη του περασμένου έτους, η Hermeus πέρασε ένα σημαντικό ορόσημο δοκιμάζοντας με επιτυχία έναν υβριδικό κινητήρα ramjet, γνωστό ως “Chimera”.

Στο πανίσχυρο SR-71 οι turbojet Pratt & Whitney J58, επιτρέπουν ταχύτητες στα όρια των Mach. Στην πολυηχητική σχεδίαση του Hermeus, ένας ramjet, κινεί το αεροσκάφος Quarterhorse με ταχύτητα 5 Mach. Για κάθε αεροπλάνο που ελπίζει να εκθρονίσει το Blackbird, ο κινητήρας είναι το κλειδί και η Hermeus φαίνεται να έχει ήδη απαντήσει σε αυτό το ευαίσθητο ζήτημα.

«Η Hermeus πέτυχε την μετάβαση από λειτουργία turbojet σε λειτουργία ramjet», δήλωσε ο συνιδρυτής της Hermeus και CTO Glenn Case. «Αυτή είναι ίσως η πιο κρίσιμη πρόκληση για το ξεκλείδωμα της πολυηχητικής πτήσης».

Προκειμένου να δοκιμάσει τον κινητήρα Chimera, η Hermeus χρειαζόταν να προσομοιώσει τις πιέσεις που σημειώνονται σε υψηλές ταχύτητες πτήσης άνω των 4 Mach. Η εταιρεία έστειλε τον κινητήρα της στο Notre Dame Turbomachinery Lab, μια εγκατάσταση δοκιμών υψηλής ταχύτητας. Εκεί, η Hermeus έδειξε την ικανότητα του κινητήρα Chimera να επιτυγχάνει την μετάβαση καθιστάμενος turbojet και ramjet, αναλόγως των συνθηκών πτήσης. Ο πολυηχητικός κινητήρας για το Quarterhorse ενώνει παρόμοιες επινοήσεις για να ξεκλειδώσει την εποχή της πολυηχητικής πτήσης.

Στα σχέδια περιλαμβάνεται και το Project Mayhem της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, το οποίο ένα πολυηχητικό βομβαρδιστικό στο πολύ άμεσο μέλλον.

Πόσο μακριά είναι λοιπόν αυτά τα υπολυηχητικά αεροπλάνα από την απογείωση; Αν η ιστορία είναι κάποια ένδειξη, η Pratt & Whitney δοκίμασε για πρώτη φορά το J58 τον Οκτώβριο του 1958 και έξι χρόνια αργότερα, το SR-71 πετούσε στον ουρανό. Ωστόσο, το J58 ήταν ουσιαστικά μια ανανεωμένη έκδοση μιας ήδη υπάρχουσας τεχνολογίας, ενώ η Hermeus και άλλες εταιρείες πολυηχητικής τεχνολογίας σχεδιάζουν μια πιο περίπλοκη υβριδική πλατφόρμα.

πηγή

Κοινοποίηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Verified by MonsterInsights