Το Σύνταγμα μπορεί να αλλάξει

Εκπομπές στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο για τη Βασιλεία στην Ελλάδα, και αφιερώματα. Άρθρα στις εφημερίδες και πρωτοσέλιδα για τα πρόσωπα και τον Θεσμό της Βασιλείας. Ένα πλήθος δημοσιευμάτων στο διαδίκτυο για ένα ζήτημα για το οποίο κουραστικά και με την συνήθη ξύλινη γλώσσα επαναλαμβάνουν ότι ”έχει κλείσει”.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε συζητήσεις φαντασμάτων», «τρέφονται με φαντάσματα» δήλωσε ο Στέλιος Πέτσας και συνέχισε: «Δεν υπάρχει κανένα πολιτειακό θέμα στην Ελλάδα, αυτά έχουν κλείσει από το 1974». Ο πρώην πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς επισήμανε πως «οι Έλληνες με δημοψήφισμα έβαλαν τέλος στο θεσμό της Βασιλείας -ήδη από το 1974» και ότι «ο ελληνικός λαός τον έκρινε από τότε». Επικαλέστηκε δε τον… ιδρυτή του γαλλικού σοσιαλιστικού κόμματος Φρ. Μιτεράν: «Η Δημοκρατία είχε πει κάποτε ο Μιτεράν είναι, τελικά, η διαχείριση των συμβόλων. Και η Δημοκρατία στην Ελλάδα δεν κινδυνεύει».

Μια ιδιωτική κηδεία

Όπως είναι γνωστό, η κηδεία του Βασιλέως Κωνσταντίνου ήταν μια ιδιωτική κηδεία με απόφαση της κυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα του υπουργικού συμβουλίου, όπως ανακοινώθηκε.

Ο υπουργός Εσωτερικών Μ. Βορίδης σε τηλεοπτική εκπομπή τού ΑΝΤ1 αναφερόμενος στην κηδεία φρόντισε με τρόπο να καταδείξει τον υπεύθυνο για την απόφαση αυτή: «Υπάρχουν διαστάσεις, όταν κάνουμε τη διάκριση ανάμεσα σε ιδιωτική κηδεία και κηδεία που το κράτος με κάποιο τρόπο παρεμβαίνει. Υπάρχει μια δυνατότητα στον πρωθυπουργό να κηρύξει εθνικό πένθοςΣε τέτοια περίπτωση ο υπουργός Εσωτερικών (ο ίδιος δηλαδή) οφείλει να διατυπώσει πώς θα εκφραστεί αυτό το εθνικό πένθος, π.χ. να είναι μεσίστιες οι σημαίες ή να γίνει η κηδεία δημοσία δαπάνη. Αυτό δεν έγινε». Τα έριξε στον Μητσοτάκη, δηλαδή.

Για το αν υπάρχει πολιτικό θέμα, δήλωσε: ”Ανοίγει μια συζήτηση για την ιστορία. Αλλά να πει κάποιος ότι αυτό αποτελεί ενεργό πολιτικό ζήτημα, εεε, δεν αποτελεί ενεργό πολιτικό ζήτημα”. Παρέστη δε στην κηδεία του Βασιλέως Κωνσταντίνου ως ιδιώτης, όπως ο ίδιος είπε.

«Το πολιτειακό ζήτημα στη χώρα μας έκλεισε οριστικά με την αμετάκλητη απόφαση των Ελλήνων στο δημοψήφισμα του 1974 και ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ έχει κριθεί ήδη από την Ιστορία», δηλώνει και ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. σε ανακοίνωσή του.

«Το πολιτειακό ζήτημα έχει κλείσει με το δημοψήφισμα του 1974» επίσης και για την Έφη Αχτσιόγλου του ΣΥΡΙΖΑ. Σε συνέντευξή της στην Αυγή δήλωσε: «Το συγκεκριμένο πρόσωπο έχει συνδέσει το όνομά του με τα μελανότερα χρώματα και η ιστορία τον έχει κρίνει».

Πολιτειακό ζήτημα δεν τίθεται ούτε για τον Κ. Μπογδάνο, ο οποίος έσπευσε να δηλώσει ότι δεν είναι ”Βασιλόφρων”. Στη συνέχεια, με αφορμή την κηδεία σφάχτηκε με τον Φ. Κρανιδιώτη στο Twitter. Όσο για την ακροδεξιά, σιώπησε εκκωφαντικά.

«Το πολιτειακό ζήτημα έχει κλείσει οριστικά και αμετάκλητα από το 1974» και για το ΠΑΣΟΚ το οποίο διά του Μιχάλη Κατρίνη συμπλήρωσε ότι: «Το γεγονός ότι σήμερα δεν έχουμε μοναρχία στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της λαϊκής ετυμηγορίας και απόφαση από το σύνολο, σχεδόν, του πολιτικού συστήματος». Αυτός άφησε και ένα ”σχεδόν”…

«Ο θεσμός της μοναρχίας κρίθηκε ιστορικά και πετάχτηκε στα σκουπίδια από τον λαό», είπε υβριστικά ο βουλευτής και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκας και πρόσθεσε ότι «ήταν κομμάτι του αστικού πολιτικού συστήματος και του αστικού κράτους» κ.τ.λ. Το ΚΚΕ φυσικά πρωτοστατεί και δίνει τον τόνο για το ζήτημα.

Το οποίο ζήτημα δεν υπάρχει, όπως λένε και ξαναλένε. Εν τω μεταξύ, οι δημοσιεύσεις και τα αφιερώματα έχουν πληθύνει. Σήμερα η ιστοσελίδα newsbeast.gr -weekend edition- φιλοξενεί ένα μεγάλο αφιέρωμα με θέμα:

Πού βρίσκεται το στέμμα του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου.

Η εξαφανισμένη ελληνική βασιλική κορώνα που κατασκευάστηκε στο Παρίσι το 1835

Η ιστοσελίδα newmoney.gr παρουσιάζει ”Το βασιλικό πρωτόκολλο”.

Αύριο 22/1 η «Καθημερινή» κυκλοφορεί με μία ”εξαιρετική, πρωτότυπη, συλλογική έκδοση” όπως διαφημίζει: «Κωνσταντίνος Β’: 45 μήνες βασιλιάς»

Επίσης αύριο Κυριακή 22/1 κυκλοφορεί με την εφημερίδα «Το Βήμα» ”ένα έργο ντοκουμέντο, σε τρεις τόμους”: «Κωνσταντίνος. Η αυτοβιογραφία του βασιλιά των Ελλήνων»

Καθημερινά, πλήθος δημοσιογράφων τρέχει πίσω από τη Βασιλική οικογένεια και εκλιπαρεί για φωτογραφίες και συνεντεύξεις που όμως δεν παίρνει. Και παρότι η Βασιλική οικογένεια δεν έχει παραχωρήσει ούτε μία συνέντευξη, κάθε μέρα ο Τύπος δημοσιεύει αναλυτικά ρεπορτάζ. “Τρέφονται με φαντάσματα”, τελικά κ. Πέτσα; Τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά; Προφανώς και το ζήτημα είναι υπαρκτό. Δεν ασχολείται κανείς με κάτι που δεν υπάρχει. Πόσω μάλλον οι δημοσιογράφοι και τα κόμματα. Προφανώς και ο λαός δεν έχει την άποψη του ΚΚΕ, ότι δηλαδή η Μοναρχία πετάχτηκε στα σκουπίδια. Πιο σωστό θα ήταν να λέγαμε ότι το ΚΚΕ είναι στα σκουπίδια. Εξάλλου, για κάθε θέμα οι απόψεις των νομικών και κυρίως των συνταγματολόγων είναι εκ διαμέτρου αντίθετες. Και αυτό, διότι το Σύνταγμα δεν είναι κανένα ιερό κείμενο που μας παραδόθηκε από τον Θεό και δεν αλλάζει. Αλλάζει και μάλιστα συχνά. Λοιπόν, το πολιτειακό ζήτημα υπάρχει ή όπως αλλιώς θα λέγαμε όχι μόνον δεν έχει κλείσει, αλλά είναι πασιφανές ότι τώρα ανοίγει. Και αυτό αποδεικνύεται από το ενδιαφέρον των Ελλήνων που καθημερινά μεγαλώνει.

Φ.Ξ.

Κοινοποίηση

2 σκέψεις σχετικά με το “Το Σύνταγμα μπορεί να αλλάξει

  • 22 Ιανουαρίου, 2023, 1:09 μμ
    Permalink

    Το συγκεκριμένο σύμβολο κύριε Σαμαρά, η δημοκρατία δεν μπορεί να το διαχειριστεί. ΤΗΣ ΞΕΦΥΓΕ. Πάρε λοιπόν τη γυναικούλα σου και κρυφτείτε, γιατί η σύγκριση είναι εις βάρος σας. Και εις βάρος και των υπόλοιπων πολιτικών. Ξεφτιλιστήκατε.

    Σχολιάστε
    • 22 Ιανουαρίου, 2023, 5:45 μμ
      Permalink

      Επειδή είδαν την απήχηση που έχει η Άννα-Μαρία, τώρα πάνε να βρουν σύμβολο που να εκφράσει τους λούμπεν, και η Έλενα Ακρίτα το βρήκε στο πρόσωπο της Μάγδας Φύσσα 😂😂😂 στη χθεσινή δημοσίευση στο news 247. Η Ακρίτα δήθεν διαμαρτύρεται για τη σύγκριση που λέει ότι κάποιοι έκαναν μεταξύ του τρόπου που πένθησε η Βασίλισσα και του τρόπου της Φύσσα και προσπαθεί να μας πείσει κουτοπόνηρα ότι μας εκφράζει η Φύσσα. Στην πραγματικότητα, η Ακρίτα απλά έχει πάθει σοκ και κατάθλιψη από τη στάση των Βασιλέων και τον αντίκτυπο στον λαό και φοβάται μήπως αυτός εξυψωθεί. Και τότε πώς θα ξεχωρίζει η κυρία Ακρίτα, πώς θα παριστάνει ότι είναι κάτι (που δεν είναι);

      Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Verified by MonsterInsights